5 عنصر یک گزارش حادثه خوب (پوستر) تعداد بازدید : 1149
5 عنصر یک گزارش حادثه خوب (پوستر)
چگونه یک گزارش حادثه استاندارد بنویسیم؟
حوادث می توانند باعث زیان های جانی و مالی گسترده ای شوند. در اولین قدم بایستی آنها را ثبت کرد تا بتوان برای پیشگیری از آنها برنامه ریزی کرد. اما به منظور ثبت و گزارش حوادث چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ در اینجا به مهم ترین بخش های یک گزارش حادثه اصولی اشاره می کنیم.
1- دقیق باشد.
گزارش حادثه باید روشن و مشخص باشد. از عبارات مبهم پرهیز شود. همچنین خطاهای نگارشی و قواعد دستوری نداشته باشد.
2- واقعی
عینی باشد. از داوری و بایاس (تورش)در آن اجتناب شده باشد. بر اساس واقعیات باشد.
3- کامل
سوالات اساسی (کجا؟ چه وقت؟ چه کسی؟ چرا؟ چطور؟) را پوشش دهد. همچنین همه جزئیات لازم جهت تشخیص را داشته باشد.
4- مصور
شامل عکس، نمودار، کروکی و تصاویری باشد که پشتیبان مطالب گزارش باشد. عکس های بیشتر = مستندات بیشتر.
5- معتبر
با گرفتن امضا یا اثر انگشت از افراد مرتبط با حادثه گزارش معتبر گردد.
- به منظور دانلود فایل با کیفیت بی نهایت (PDF) پوستر این مطلب به فایل های پیوست در پایین صفحه مراجعه کنید.
- همچنین یک نمونه فرم گزارش حادثه به پیوست جهت دانلود بارگذاری شده است.