حوادث جاده ای کارکنان و پیشگیری از آن WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 702

حوادث جاده ای کارکنان و پیشگیری از آن

حوادث جاده ای کارکنان و پیشگیری از آن

يكي از عوامل اصلي مرگ مربوط به كار به علت تصادفات وسايل نقليه مي باشد. بسياري از صنايع یا محیط های کاری در نقاط دور از شهر واقع اند و در نتيجه ممكن است شاغلین براي رسيدن به محل كار از وسايل نقليه و سرويس هاي رفت و آمد استفاده كنند. ريسك ناشي از وسايل نقليه بسياري از اوقات از انواع خطراتي كه ممكن است کارکنان را در محيط كارخانه يا شركت تهديد كند بيشتر باشد. چراكه يك تصادف جاده­ اي مي تواند به راحتي حتي منجر به مرگ كاركنان نيز شود. آسیب دیدن کارکنان آسیب زیادی به شرکت وارد می شود چراکه مهارت های زیادی نیز با وقوع حادثه از بین می روند و همچنین ممکن است وجهه شرکت نیز خدشه دار شود. به غیر از این موارد عوارض بعدی مثل ایجاد آثار روانی برای سایر کارکنان که دوستان و همکاران خود را از دست داده یا آسیب دیده اند ایجاد می­شود. مسائل قانونی بعدی نیز وقت زیادی از مدیریت شرکت یا سازمان خواهد گرفت.

در نتيجه لازم است تا:

  • راننده هاي مجرب و ماهر براي سرويس هاي كارخانه انتخاب شوند.
  • يك راننده ريسك پذير يا كم تجربه و همچنین معتاد به مواد مخدر یا الکل یا مبتلا به برخی مشکلات سلامتی و بیماری ها مي تواند جان كاركنان را به خطر اندازد. در نتیجه لازم است تا در انتخاب این افراد دقت کرد و بررسی تخصصی طب کار انجام داد.
  • بايستي وسيله نقليه آن­ها از سطح ايمني مناسب برخوردار باشد. بديهي است كه يك اتوبوس اسقاطي مي تواند حادثه زا باشد.
  • مسیرهای با ایمنی بیشتر(نه لزوماً نزدیک تر) جهت رفت و آمد انتخاب شود.
  • در صورت نیاز به عبور از بزرگراه ها یا جاده های خطرناک در صورت وجود از پل های عابر پیاده استفاده شود. همچنین استفاده از شبرنگ یا چراغ قوه (موبایل) در زمان عبور از مسیرها توصیه میشود.

 

مرکز تخصصی طب کار آسا

کپی صرفاً با مجوز آسا