Haz-Map یا نقشه مخاطرات WhatsApp ShareTelegram ShareFacebook ShareeMail تعداد بازدید : 821

Haz-Map یا نقشه مخاطرات

نقشه مخاطرات

Haz-Map®

هازمپ اولین بار برای اطلاعات مواد شیمیایی شامل 700 ماده از بسته مواد شیمیایی سازمان نایوش ایجاد گردید. هدف آسان کردن دسترسی به اطلاعات مرتبط از طریق کامپیوتر به صورتی کاربر پسند است. مولف این سایت آقای جی براون است که پزشک عمومی می باشد. هازمپ یک پایگاه داده سلامت شغلی برای متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه ای و مصرف کنندگانی است که در پی جستجوی اطلاعات در مورد اثرات بهداشتی مواجهه با عوام شیمیایی و بیولوژیکی هستند.  این پایگاه داده نقشه مخاطرات محل کار جهت کمک به پیشگیری از بیماری های شغلی است. هازمپ مشاغل، بین وظایف شغلی خطرناک و بیماری های شغلی و علائم آنها و دیگر بیمای های غیر شغلی مثلا در سرگرمی ها لینک یا اتصال ایجاد می کند. این سرویس توسط کتابخانه ملی پزشکی (NLM) ارائه می شود.

لینک های اصلی بین مواد شیمیایی و بیماری های شغلی است که که بر اساس آخرین شواهد علمی این ارتباط مشاهده شده است. هازمپ بیماری های شغلی را با هریک از این عوامل و بیماری های ناشی از آنها ارتباط می دهد. عوامل مواد شیمیایی هستند مثل فرمالدهید یا آنکه زیست شناختی هستند مثل دانه غلات. اطلاعات حاصل از کتاب ها و مقالات معتبر، مستندات حدود مجاز و داده های سم شناسی این ارتباط را تایید می کنند.

برخی ویژگی های هازمپ شامل قابلیت جستجو در متون، مشاهده بر اساس دسته بندی شغلی، بیماری های شغلی یا عوامل زیان آور است. هریک از این دسته بندی ها خود شامل دسته بندی های جزئی تر می باشند. مثلاً بیماری های شغلی خود به 12 دسته از جمله بیماری های ریوی، پوستی، تولید مثلی و غیره تقسیم شده اند.

در مجموع این پایگاه اطلاعات معتبری و مفیدی را با ایجاد لینک های مناسب در زمینه های فوق در دسترس قرار می دهد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به سایت هازمپ در آدرس های زیر مراجعه کنید.

https://hazmap.nlm.nih.gov

https://www.haz-map.com